De ideale workout

Iedereen hoopt natuurlijk de ideale workout te vinden. Al helemaal wanneer je een beginnende sporten bent kan het lastig zijn om te bepalen welke workout nou de meeste vruchten afwerpt. Want waar moet je beginnen? Moet ik denken aan krachttraining, of juist aan een combinatie van krachttraining en cardio? En ga ik thuis sporten, of in de sportschool? In dit artikel vertellen we je meer over de ideale workout. Zowel thuis, als op een sportclub.

De ideale workout voor thuis

Je hoeft niet per se lid te zijn van een sportschool om een workout te kunnen doen. Wist je dat je door 15 minuten per dag thuis te sporten al kunt afvallen, of aan een mooie gespierde buik kunt werken? Er bestaan heel veel oefeningen die je kunt doen zonder dat je daar allebei hulpmiddelen zoals dumbells bij nodig hebt. Hier onder geven we je een paar tips.

3 workout tips voor thuis

  1. Zijwaartse lunges. Ga rechtop staan en zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Plaats je handen op je heupen, buig je linkerknie en duw je heupen naar achteren. Intussen laat jij je voeten zo veel mogelijk opzij schuiven. Houd de houding even vast en kom terug in de beginhouding. Dit herhaal je 15 keer per been.
  2. Superwoman of superman press. Ga op je buik op de grond liggen. Til je borst omhoog en houd een strak gespannen handdoek in je handen, op schouderhoogte. Duw de handdoek van je af tot op het punt dat je armen gestrekt zijn. Vervolgens ga je weer terug naar de beginpositie. Deze oefening herhaal je 20 keer
  3. Zittende twist. Hoe deze oefening werkt? Ga op de grond zitten en doe een opgevouwen handdoek tussen je handen. Vervolgens doe jij je armen gesprek om hoog ter hoogte van je schouders en leunt achterover. Til je voeten van de vloer en span je buikspieren aan. Breng de rechterhoek van de handdoek naar de vloer. Daardoor draaien je schouders en borst. Vervolgens herhaal je dit ook aan de andere kant en doe je de oefening 20 keer per kant.

De ideale workout in de sportschool

Hier boven lees je een aantal workouts die je thuis helemaal zelf kunt doen, zonder hulp van anderen. Je kunt er daarentegen ook voor kiezen om hulp in te schakelen van een professional. De ene heeft genoeg motivatie en discipline om de oefeningen thuis structureel uit te voeren.

Weer een ander kan het lastig vinden om zich er toe te zetten. Daar hoef jij je niet voor te schamen, iedereen is immers anders. Dan raden we je aan om deel te nemen aan een bootcamp of de hulp in te schakelen van een personal trainer.

Bootcamp in de buitenlucht

Door deel te nemen aan een bootcamp, kies je ervoor om heerlijk in de buitenlucht te sporten met een gezellige club mensen. Gedurende de bootcamp word je begeleid door een personal trainer. Gedurende de bootcamp wordt je hele lichaam getraind. Hierbij maak je gebruik van bankjes, bomen en allerlei andere obstakels die je in de natuur tegenkomt.

Liever personal training?

Wanneer je liever samen traint met een professional, is personal training misschien iets voor jou. Deze trainer zorgt er voor dat je gemotiveerd bent en blijft. Maar ook dat je lichamelijk conditie verbetert. Oftewel: je wordt op alle vlakken ondersteund. Jullie gaan samen aan de slag met het behalen van je doelen.

 

Meer weten?

Wat de ideale workout is, is zoals je hierboven leest per direct verschillend. De een doet liever thuis zelfstandig een workout, terwijl de ander meer ziet in een bootcamp. Voor hen die persoonlijke begeleiding wensen is personal training een optie. Heb je een vraag over de ideale workout? Neem gerust contact met ons op.

Movement Club
Amsterdamseweg 25
3812 RN Amersfoort

https://www.movementamersfoort.nl/