Op een gezonde manier drinken is zeker nét zo belangrijk als gezond te eten. Denk eraan om, wanneer je je voedingspatroon aan het opstellen bent, je vooral goed moet kijken naar wat eten en drinken betreft goed voor je is. Met name door middel van verkeerde drankjes drinken zul je onbewust ontzettend veel suiker binnen gaan krijgen. Dit is meestal het geval op het moment dat je alcohol, drink yoghurt, frisdranken of andere vruchtensappen die niet geperst zijn drinkt.

Welke dranken zijn niet zo goed voor jou?

Waar je ook gaat, frisdranken zijn vandaag de dag overal te vinden. De schappen van de supermarkten zitten er vol mee. Ze zijn er in allerlei soorten, maten en ook smaken. Voor ieder is er iets wils. Echter hebben ze allen één ding gemeen: elke soort frisdrank zal vol zitten met vloeibare suikers. En dit is, natuurlijk, ontzettend slecht voor je. Te veel suiker in je drank kan leiden tot zeer hoge bloedsuikerpieken. Dit kan dus ontzettend veel ernstige gevolgen met zich meebrengen. Daarbij bevatten dit soort dranken ook nog eens zogehete ‘fosfaten’, een stofje dat er voor zorgt dat je veroudering sneller in gang wordt gezet.

Ook de ‘light’ versie zal niet veel beter voor je lichaam zijn. Uit verscheidene onderzoeken is voortgekomen dat je meer gaat snacken op het moment dat je met regelmaat een light frisdrank nuttigt. Je kunt je frisdrank dus maar beter laten staan. Het is namelijk bewezen dat iemand die op een dag acht glazen water drinkt, meer calorieën zal verbranden dan iemand die er maar vier drinkt. Je kunt dan het beste ijskoud water drinken, omdat deze je metabolisme nog een extra boost zal gaan geven. Proef en ervaar dan ook andere drankjes.

 

Ook melk en yoghurt dranken blijken niet zo gezond als gedacht. Ook deze dranken bevatten verbazingwekkend veel suiker, en kunnen de kans op het krijgen van verschillende ziektes sterk verhogen.

http://www.proefenervaar.nl