Hoe u uw eerste Facebook-advertentiecampagne start

Het dagelijkse publiek van het Facebook-advertentiesysteem is meer dan 2 miljard mensen over de hele wereld. Maandelijks bezoeken meer dan 17 miljoen gebruikers uit Europa dit sociale netwerk. Gebruik gerichte Facebook-advertenties om een ​​nieuw publiek te bereiken en hen over uw product te vertellen.

Stap 1. Verbind uw Facebook-account

U kunt betalen voor advertenties op Facebook en Instagram en een complete set afsluitende rapportagedocumenten en btw-teruggaven ontvangen. Verbind uw Facebook-account en laat advertenties zien.

Stap 2. Kies een doel

Ga naar uw advertentieaccount en klik op “Advertentie maken”:

Selecteer in het geopende venster op het tabblad ‘Campagne maken’ het doel van de advertentiecampagne. Doelen zijn acties die gebruikers moeten ondernemen nadat ze advertenties hebben bekeken. Als het bijvoorbeeld uw doel is om uw publiek om te leiden naar uw site, selecteert u het doel Verkeer. Je kunt hier meer lezen over doelen.

Voer een naam in voor de campagne en klik op “Doorgaan”.

Stap 3. Bepaal uw publiek

Selecteer in de instellingen de doelgroep die u in stap 2 heeft gemaakt. Geef vervolgens uw geografische targeting, leeftijd, geslacht en taal op.

Belangrijk!

Selecteer Locals in uw instellingen voor geotargeting om uw advertenties weer te geven aan mensen in het getargete gebied.

Zorg ervoor dat u de taal specificeert, anders worden de advertenties weergegeven aan degenen die hun tekst niet begrijpen.

Met behulp van “Gedetailleerde targeting” kunt u het publiek verkleinen en flexibeler een advertentiecampagne opzetten. Gedetailleerde targeting omvat honderden kenmerken op basis van demografie, interesses en gebruikersgedrag.

Door de Facebook-pixel op uw site te installeren, kunt u advertentiecampagnes opzetten voor remarketingdoelgroepen – sitebezoekers die al contact hebben opgenomen met het merk. U kunt ook look-a-like-doelgroepen maken en mensen targeten die lijken op uw klanten, sitebezoekers of pagina-abonnees.

Stap 4. Selecteer plaatsingen (plaatsingen)

In dit stadium moet u beslissen op welke sites de advertenties worden weergegeven. Als u ervoor kiest plaatsingen automatisch te configureren, selecteert het platform onafhankelijk plaatsingen voor de meest effectieve doelgroepdekking.

We raden u aan handmatig plaatsingen te selecteren en voor elke plaats een afzonderlijke advertentiegroep te maken, zodat u kunt bijhouden welke plaatsing het beste presteert.

Om plaatsingen te selecteren, klikt u op ‘Plaatsingen bewerken’ en markeert u de sites waarvoor u advertentieweergave wilt instellen. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om advertenties alleen in de Facebook-nieuwsfeed of alleen in de Instagram-feed weer te geven. Houd er rekening mee dat sommige locaties alleen beschikbaar zijn als u Facebook Newsfeed selecteert (bijvoorbeeld Instant Articles of Messenger).

Stap 5. Specificeer het budget en de tijd voor het weergeven van advertenties

U kunt niet alleen de totale limiet voor de advertentiecampagne instellen, maar ook de dagelijkse limiet. Dit laatste helpt om pieken in gebruikersactiviteit te volgen en te beheersen.

Facebook werkt op basis van een veiling, dus het is niet duidelijk hoeveel uw advertentie gaat kosten. De kosten zijn afhankelijk van hoeveel andere adverteerders geïnteresseerd zijn in uw doelgroep. Hoe hoger de maximale kosten per klik, hoe vaker uw advertenties aan gebruikers worden getoond.

Er zijn 4 betalingsmogelijkheden:

  • per 1000 vertoningen (CPM);
  • voor conversies (CPA);
  • pay-per-click-link (CPC);
  • voor activiteit op de pagina.

De eerste betaalmethode is standaard ingeschakeld, maar in sommige advertentiecampagnes kunt u deze naar wens wijzigen. We raden u aan verschillende opties te testen, afhankelijk van de doelen van uw campagne.

Stel uw maximale uitbetalingstarief in en Facebook past automatisch de kosten van uw advertenties aan. Dit optimaliseert de kosten van uw advertentiebudget. Houd er rekening mee dat wanneer u een handmatig bod selecteert, uw advertentie langzamer is om klikken en vertoningen te genereren.

Klik na het voltooien van de instellingen op “Doorgaan”.

Stap 6. Maak advertenties aan

Selecteer uw advertentie-indeling.

Upload uw advertentie, voeg tekst, link en titel toe:

Belangrijk! Vergeet niet om utm-tags aan de link toe te voegen, die u zullen helpen om de resultaten van de advertentiecampagne in detail te analyseren.

Klik op “Bevestigen” en de advertenties worden ter controle verzonden.

Aanbevelingen voor het opzetten van advertenties

Maak en installeer een Facebook-pixel op uw website om de prestaties van uw campagnes bij te houden. U kunt zich ook richten op bezoekers van de site en aanvullende Facebook-tools gebruiken.

Voeg verschillende advertentievarianten toe aan de groep: experimenteer met formaat, afbeeldingen en tekst om de meest effectieve advertentieoptie te bepalen.

Kies voor advertenties heldere, emotionele afbeeldingen om uw advertentieboodschappen te illustreren. Gebruik een minimum aan tekst en vergeet niet om branding toe te voegen – dit maakt uw advertenties herkenbaar.

Voor vertellende advertenties heeft een video of dynamische diavoorstelling de voorkeur.

Beschrijf in de advertentietekst kort de essentie van het advertentievoorstel, leg de voordelen uit en vergeet niet om een ​​call-to-action te gebruiken.

Voer een split-test uit om te zien hoe verschillende strategieën de advertentieresultaten beïnvloeden.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

freelance website developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html